• Home
  • Ons concept
  • Wie zijn wij
  • Woonlocaties
  • Werken bij Socius
  • Aanmelden voor een woonlocatie van Socius
  • Inloggen Socius Connect
  • Contact
  • FAQ
  • English Information
  • Nieuws
  • ONS CONCEPT
    • ONS CONCEPT
    • WIE ZIJN WIJ
    • WERKEN BIJ SOCIUS
  • WOONLOCATIES
    • UTRECHT
      • DE VELTROOS
      • DE SAFFIER
      • DE RAVEL
    • AMSTERDAM
      • TWA
    • ALMERE
      • DE AARDBEI
    • DEN HAAG
      • HET GULDEN HUIS
    • WAGENINGEN
      • DE HAARWEG
    • AFGEROND
      • NANO | Wageningen
      • KARMIJN | Amsterdam
      • LOHUIZEN | Amsterdam
      • DE NIEUWE EYK | Utrecht
      • WONEN OP DE HOEK | Amsterdam
      • SET | Amsterdam
      • COMPUTECHNION | Wageningen
      • TUINDORP OOST | Utrecht
      • DUIVENDAAL | Wageningen
      • PLAN EINSTEIN | Utrecht
      • STEK | Nijmegen
      • STARTBLOK RIEKERHAVEN | Amsterdam
      • DE LICHTKRING | Utrecht
      • MALIEHOF | Utrecht
      • HET HOSPITAAL | Utrecht
      • ZUSTERFLAT | Utrecht
      • DA VINCI | Leiden
      • AL16 | Utrecht
  • NIEUWS
  • CONNECT
    • INLOGGEN
    • AANMELDEN
  • CONTACT
  • FAQ
  • EN

<?php echo pulse_output(); ?>

Kennismaken met: het Huurzakenteam!

12 maart 2020
-
Kennismaken met, Nieuws
2 MIN READ

Sinds oktober 2019 worden de huurzaken van al onze locaties centraal geregeld op het hoofdkantoor. Corine en Ciara werken op de afdeling Huurzaken. Ze vertellen over de werkzaamheden en het team. Het team bestaat op dit moment uit vier medewerkers; Ciara, Nina, Evi en Iris. Corine geeft leiding aan de afdeling en is erg blij met haar team: “Iedereen werkt hard en is erg betrokken. Iris, de nieuwste medewerker van het team, heeft bijvoorbeeld bewust gekozen voor een baan bij Socius omdat ze het ‘communitygevoel’ erg belangrijk vindt. En: het hele team bestaat uit vrouwen, daar ben ik trots op!”

Door de centralisatie is het mogelijk om processen meer uniform te maken. Hierdoor is er een duidelijke en overzichtelijke werkwijze. Corine: “Daarnaast is alles nu gedigitaliseerd. We kunnen veel gemakkelijker fouten ontdekken en oplossen. Hierdoor hebben we meer inzicht in het werk dat we doen, denk hierbij bijvoorbeeld aan alle opzeggingen.” Toch zijn alle locaties uniek. Ciara: “ Er zijn verschillende manieren waarop nieuwe bewoners worden geselecteerd. We werken bijvoorbeeld met hospiteeravonden, informatieavonden en Woningnet advertenties. Alle locaties zijn verschillend. We leveren maatwerk.”

De taken van de afdeling Huurzaken zijn uiteenlopend. Het Huurzakenteam fungeert als tussenpersoon voor beheerders op locatie en bewoners. Overzicht houden is erg belangrijk, aldus Ciara: “Ons team beheert alle info e-mailadressen van de locaties. We beantwoorden vragen en sturen bewoners door naar de juiste kanalen.” De afdeling Huurzaken heeft veel persoonlijk contact met bewoners. Corine: “Dit persoonlijke contact met bewoners is fijn, maar soms ook lastig. Het is vervelend als je iemand van harte een kamer gunt door zijn of haar omstandigheden, maar diegene toch teleur moet stellen.” Daarnaast zijn er administratieve taken. “Contracten opstellen, huishoudsamenstellingen checken en het huurproces controleren zijn dingen waar ik mij veel mee bezig houd.”, aldus Ciara. Corine: “Leegstand tegengaan hoort ook bij de belangrijkste taken van het Huurzakenteam. Een proactieve aanpak is hierbij belangrijk.”

De sfeer en samenwerking in het team is goed. Er is nu iedere dag iemand van de afdeling Huurzaken op het hoofdkantoor aanwezig. Op woensdag is het team compleet. Ciara vindt dit prettig: “Ik kan meteen iemand om hulp vragen als ik vragen heb of ergens tegenaan loop. Dat is heel handig.” Het team werkt nu nog per locatie. Dit gaat veranderen volgens Corine: “We willen toe naar een werkwijze waarin iedere medewerker hetzelfde kan en doet. Dit betekent dat we dagelijks alle werkzaamheden kunnen uitvoeren en dat dit niet meer afhangt van de werkdagen van een werknemer. Zo kunnen (nieuwe) bewoners nog beter geholpen worden!”

Wil jij ook deel uitmaken van dit leuke team? Dat kan! Bekijk onze openstaande vacature: https://www.sociuswonen.nl/socius-zoekt-medewerker-huurzaken/ en hopelijk tot snel!

← VORIG BERICHT
6 tips voor een gezellige huisavond
VOLGEND BERICHT →
Op zoek naar een studentenkamer in Wageningen?
Recente projecten

Menu

Ons concept
Aanmelden voor een woonlocatie van Socius
De woonlocaties
Nieuws
Werken bij Socius

Voorwaarden & privacy

Privacyverklaring
Cookiebeleid
Disclaimer

Contact

Socius
Ravellaan 96, 3533JR, Utrecht
info@sociuswonen.nl
030 - 30 20 364

Klik hier voor verdere contactgegevens.

Wij zijn alleen op de dagen maandag, woensdag en vrijdag telefonisch bereikbaar.

Copyright Socius 2024
Kennismaken met: het Huurzakenteam! - Socius

Socius gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat deze website voor de bezoeker optimaal blijft werken. Daarnaast gebruiken wij cookies voor onze webstatistieken.

Socius
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.